Acord per a la formació del nou govern de la dignitat a l’Ajuntament de Corbera

Els grups municipals d’ERC, CUP, PdeCAT i ICV-Movem Corbera hem arribat a un acord per formar un nou govern municipal a l’Ajuntament de Corbera, mitjançant la presentació d’una moció de censura a l’actual equip de govern liderat pel PSC.

Entenent que la situació d’excepcionalitat que es viu a Catalunya és rebutjada per una àmplia majoria de la societat corberenca, creiem que l’actual govern del nostre Ajuntament no representa aquesta sensibilitat. En aquest sentit el nou govern treballarà des del municipalisme per revertir aquesta situació, oposant-se frontalment a la repressió autoritària exercida per l’estat espanyol contra tota forma de mobilització política i de defensa de la República Catalana. Les cares més amargues d’aquesta repressió representen els i les preses polítiques derivades d’aquesta causa general, les persones que han hagut de marxar exiliades i els centenars de persones que estan sent perseguides per les seves idees polítiques.

Aquest pacte representa la unió de quatre forces polítiques molt diferents entre sí, però amb punts en comú amb la voluntat de dur a terme una nova manera de fer política per a la població de Corbera. El pacte de govern, que s’adjunta en aquesta nota de premsa, es desenvoluparà mitjançant polítiques municipals clares i concises, ja que sabem de la dificultat que en un any es puguin desenvolupar grans projectes per a la població. Tot seguit repassem els tres eixos principals d’aquest pacte:

L’equip de govern es referma en la seva convicció que la participació ciutadana i la transparència en les polítiques públiques siguin un tret indiscutible de la nova manera de fer política i que siguin transversals a totes les àrees de l’Ajuntament. En diferents exemples com l’autonomia pròpia de les entitats per desenvolupar la seva feina, o la decisió en els pressupostos mitjançant processos participatius per decidir les inversions.

El nou govern municipal es compromet a avançar en diferents municipalitzacions de serveis públics de Corbera: la gestió de l’aigua, l’escola bressol municipal o la zona blava. El nou govern vol iniciar la recuperació de la sobirania municipal i treballar cap a una gestió pública, democràtica i transparent dels serveis.

El nou Ajuntament treballarà amb la voluntat de millorar diferents aspectes del municipi que considera deficitaris. En aquest sentit es vol millorar el servei de recollida d’escombraries i de neteja, les voreres i l’accessibilitat al municipi i ampliar les accions destinades a la dinamització cultural o comercial del municipi. Algunes d’aquestes accions es volen fer amb la creació de plans d’ocupació propis de l’Ajuntament.

És per tot això que, avui dimarts 17 d’abril, els deu regidors i regidores dels quatre partits promotors presentem una moció de censura a l’actual equip de govern municipal. Així doncs, el proper dimecres 2 de maig a les 12 del migdia, es celebrarà un ple d’investidura on la cap de llista d’ERC, la Sra. Montserrat Febrero, serà escollida nova alcaldessa de Corbera i el nou equip de govern començarà a treballar.