Comunicat de la CUP Corbera sobre el requeriment de l'Audiència Nacional

El dimarts 5 d'Abril els Mossos d'Esquadra van entregar a l'Ajuntament de Corbera, el requeriment de l'Audiència Nacional (AN), sol·licitant informació sobre la moció de suport a la resolució rupturista aprovada pel Parlament de Catalunya el 9 de novembre. En aquest requeriment es demana informació i documentació en relació a la moció de suport presentada per la CUP, CDC i ERC i aprovada en el ple del 9 de febrer, amb els vots de la CUP, d'ERC, de CDC i d’ICV. (http://corbera.cup.cat/noticia/aprovades-3-mocions-presentades-la-cup-al-ple-del-febrer). L'AN demana la confirmació que la moció va ser aprovada, l'acta de celebració del ple o la seva gravació

Des de la CUP denunciem enèrgicament aquest nou atac ideològic contra l'independentisme popular i la seva representació en les institucions municipals, mitjançant un òrgan polític hereu del Tribunal de Orden Público (TOP) franquista, com és l'Audiència Nacional. Així, demanem a l'equip de govern i especialment al partit que governa, ERC, que faci cas omís a aquest requeriment i es negui a aportar qualsevol informació ni ofereixi col·laboració amb l'AN, tal i com surt recollit a l'annex de la resolució del Parlament, pel qual s'aprovava la moció; i tal i com han fet ja els pobles de Celrà, Navàs o Viladamat, governats per la CUP. Per altra banda, volem denunciar que el govern municipal no ens n'ha informat per iniciativa pròpia, sinó gràcies a trucades nostres preguntant sobre la qüestió. A més, no hi ha hagut ni sembla que hi hagi voluntat de coordinar-se per la futura actuació en aquest sentit, quan la majoria de regidors i regidores que van aprovar la moció estan a l'oposició.

Davant d'un nou atac demofòbic de l'estat espanyol cap a les aspiracions legítimes d'independència d'una part important del poble català, des de la CUP Corbera no podem fer altra cosa que apel·lar a la coherència, la responsabilitat, la mobilització i la desobediència de la societat civil i les representants polítiques del nostre poble.

“La desobediència és la veritable fonamentació de la llibertat. Els obedients són, per força, esclaus”

(Henry David Thoreau)

(Henry David Thoreau)