La 3a Marxa de Torxes per la Independència aplega més d'un centenar de persones

La 3a Marxa de Torxes per la Independència a Corbera, organitzada per la CUP, va tornar a ser un èxit de mobilització on més d'un centenar de persones van manifestar-se al llarg del recorregut. Sota el lema de '300 anys d'ocupació, 300 anys de resistència. Desobeïm per canviar-ho tot' la marxa, va tenir un clar caràcter reivindicatiu, amb una franja d'edat molt diversa, que va recórrer els principals carrers del poble, sota mostres de suport del veïnat que s'aplega a les finestres de les seves cases. La marxa va anar acompanyada pel grup de grallers que va animar en tot moment el recorregut.

La marxa va acabar a la Plaça de la Independència (al davant de la sala polivalent de la Biblioteca Municipal) on per segon any consecutiu es va reivindicar el seu nomenament al nomenclàtor de carrers del poble, posan-t'hi una placa commemorativa. Recordem que la CUP va demanar en el ple de setembre de l'any passat, la inclosió d'aquest nom i l'alcaldessa Rosa Boladeras va afirmar en públic i en privat que el nom de la plaça es votaria en el següent ple. No només no es va fer, sinó que les constants preguntes de la CUP no han obtingut resposta en aquest any.

El manifest es basava en la desobediència com a eina per aconseguir la independència del poble català, davant d'un estat que nega qualsevol dret i exercici democràtic en aquest i altres camps. També es destacava l'efemèride dels 300 anys des de la caiguda de Barcelona durant la Guerra de Successió i la coincidència amb un rei que és hereu de la saga que va exterminar les llibertats nacionals del poble català. Finalment es recordava que el projecte de la CUP és aconseguir la independència de la totalitat de la nació, és a dir els Països Catalans i que aquesta ha de ser indestriable d'un nou sistema econòmic, social i energètic.