La CUP s'oposa frontalment al projecte d'Eurovegas

El projecte que el multimilionari Sheldon Adelson vol fer a Europa i que molt probablement s'ubicarà als terrenys entre el Prat i Viladecans ha rebut duríssimes crítiques per part d'un bon espectre dels moviments socials del país. Tot i el gran secretisme que acompanya el projecte, alguns aspectes s'han pogut treure a la llum, com la ubicació que afectaria una zona declarada Xarxa Natura 2000 i de gran interès natural i que a més afectaria irreversiblement la feina de molts agricultors. També hi ha els aspectes socials, com les demandes d'Adelson de canviar la llei del joc per tal que hi puguin entrar menors de 18 anys i persones diagnosticades amb ludopatia, l'eliminació de la llei antitabac, la vulneració de la majoria de drets laborals per les treballadores del complexe o les exigències d'una gran exempció fiscal. A més, el macro complex que Adelson té a Macau ha estat acusat d'afavorir la prostitució, el blanqueig de diners i la conseqüent proliferació de diverses màfies internacionals. Tot això amb el beneplàcit i el recolzament del govern de la Generalitat i del seu sector negocis que des de fa anys tenen en ment urbanitzar aquesta zona tocan al Delta del Llobregat.

Des de la CUP de Corbera ens oposem frontalment a un projecte que trobem totalment fora de lloc i que només ha pogut entrar en el debat públic amb l'excusa de la crisi i aprofitant-se de la dramàtica situació d'atur que bona part de la població està patint. Pura Doctrina del Xoc, on allò políticament impossible en una situació normal es converteix en políticament inevitable en una situació de crisi econòmica. Eurovegas és un projecte que cal aturar, ja que no podem permetre la destrucció brutal del poc territori que ens queda a la comarca en pro de crear una nova bombolla immobiliària. No podem permetre tornar a patir unes condicions laborals que són dignes de fa 100 anys. No podem permetre que Catalunya es converteixi en el destí de traficants de persones, de lladres de guants blancs o de multimilionaris que juguen a fer de xerifs. Des de la CUP donem tot el suport a les mobilitzacions i accions que es facin contra aquesta barbaritat i posarem el nostre gra de sorra per tal d'aturar el projecte.