REPÀS DEL PLE DE L'AJUNTAMENT DE L'11 DE NOVEMBRE

Aquest ple de l'Ajuntament va anar carregat de temes importants, entre ells l'aprovació inicial dels pressupostos del 2015, malgrat això l'Ajuntament va decidir no anunciar el ple a cap dels seus portals i només el va convocar un dia abans, pel què descriurem el ple segons els arxius que s'hi van presentar.

El punt 1 va ser l'aprovació de l'acta del ple anterior. El punt 2 era una nova modificació de crèdits, on com a partida més destacable es transfereixen 30.000 euros que s'invertiran a la U.A. Creu Aregall. El punt 3 era una sol.licitud d'ampliació a 120 mensualitats pel reintegrament dels saldos deutors a favor de la Hisenda de l'estat, de les liquidacions en els tributs estatals dels exercicis 2008, 2009. De nou, una nova mostra que el govern de l'Ajuntament no sap com enfrontar la qüestió del deute i únicament es vol endarrerir el problema.

El punt número 4 seguia amb aquesta tònica del deute. En aquest sentit, l'Ajuntament s'acollia a la llei estatal del 15 d'octubre d'enguany on es podien refinançar o substituir els préstecs contrets dins del Pla de Pagament a Proveïdors, amb unes condicions “més favorables”. Volem recordar que aquest pla de pagament ja beneficiava clarament a la banca, ja que eren uns diners que el Banc Central Europeu havia prestat als bancs espanyols, amb uns interessos de l'1% i aquests els havien deixat als ajuntaments amb uns interessos entre el 5 i el 6%. L'Ajuntament de Corbera s'ha acollit a un dels dos crédits que té sostrets dins d'aquest pla, per un valor de més de 2,3 milions d'euros. El curiós del cas és que la substitució s'ha fet amb la mateixa entitat bancària, el BBVA i amb el mateix termini d'amortitzament. La única diferència ha estat que en comptes del 5%, ara serà d'entre el 2 i 3%, però on la banca, com sempre, hi segueix guanyant de manera absoluta. Igual que en el punt 5, on s'aprovava un pla de reducció del deute en els dos darrers anys, que segueix la tònica habitual dels darrers anys, reducció de la despesa i intentar augmentar els ingressos.

El punt 6 era el de l'aprovació dels pressupostos, on ja hi dedicarem una nova entrada més extensa en les properes setmanes, però que ara volem resumir en un pressupost rebaixat de més de 13 milions d'euros i on la inversió real prevista serà de 478.000 euros, més o menys similar a la d'anys anteriors. El punt 7 era l'aprovació de la plantilla municipal pel 2015, cap novetat i continuar denunciant que el govern sociovergent de Corbera, segueix venent com a positiu l'aprimament de l'administració pública municipal, en un moment on s'externalitzen bona part dels serveis del poble.

El punt 8 era l'aprovació de les ordenances fiscals i algunes modificacions. Com a destacables podríem esmentar la rebaixa de l'IBI a un tipus de 1,018 per a neutralitzar els efectes de l'augment del valor cadastral. També és important remarcar la rebaixa del 75% en l'Impost sobre Tracció Mecànica als cotxes híbrids o amb combustibles nous.

El punt 9 tractava sobre la declaració d'àmbits d'especial interès, on un programa de l'AMB dóna ajuts per la rehabilitació i/o adequació dels edificis declarats d'especial interès. Això representa que l'Ajuntament bonificarà en un 50% a les obres que es destinin a aquest interès. Molt poca ajuda per situacions tant llamineres. El punt 10 girava sobre el contracte de l'enllumenat públic, signat amb l'empresa ELECNOR fins el maig de l'any 2026. Aquí hi ha hagut un nou canvi de contracte, el tercer des que es va signar el contracte fa menys de dos, ja que l'empresa no ha complert els terminis fixats en el contracte pel pagament de les factures de l'Ajuntament i que després haurà de cobrar a aquest. L'empresa segueix oferint un servei deficient al poble i a més amb inversions constants que ha de pagar l'Ajuntament. El punt 11 també versava sobre un servei externalitzat per part de l'ajuntament el de la recollida de residus i on únicament cal destacar que s'actualitzen els preus (en favor de l'empresa) per quadrar amb els coeficients i l'IPC interanual.

El punt 13 va ser l'aprovació de minutes de tres convenis relacionats amb les urbanitzacions. Segons es desprèn del document presentat per l'equip de govern es justifiquen aquests convenis degut a la situació econòmica actual i a la impossibilitat d'acabar algunes de les obres d'urbanitzacions. En primer lloc, un convenni de col.laboració amb les urbanitzacions consolidades pendents de recepcionar on es subvencionarà part de la instal.lació del nou enllumenat públic. En segon lloc es vol ajudar a sufragar els costos del manteniment dels serveis existents i finalment el tercer, és per les urbanitzacions ja recepcionades. Des de la CUP veiem aquestes ajudes com un pedaç per tapar una de les grans vergonyes que els dos partits de govern han provocat, un urbanisme dispers i totalment desenfrenat, on no es va comptar amb els serveis bàsics i on en èpoques actuals únicament volen tapar-se les pròpies vergonyes amb aquestes ajudes simbòliques.

El punt 14 era la creació d'una ordenança reguladora del procediment de denominació de les vies públiques i la seva comissió assessora. Ens n'alegrem d'aquest punt, ja que des de fa més d'un any la CUP venim reclamant la denominació dins del nomenclàtor de la Plaça de la Independència. El punt 15 era una petita modificació de l'ordenança de l'administració electrònica i el punt 16 era una modificació del PGO en l'àmbit del Parc de l'Avançada i del Parc de la Roda que ja explicarem en un altre article més detallat i quan en tinguem més informació.

Finalment els darrers punts de l'ordre del dia era dues mocions presentades la primera per alcaldia, d'adhesió a l'Associació de Municipis per la Independència i la següent presentada per ERC contra la pobresa energètica.