REPÀS DEL PLE DE L'AJUNTAMENT DEL 28 DE GENER

El primer ple de l'Ajuntament d'enguany va ser un ple bastant curt en temps, però amb intervencions prou interessants per comentar-les.

En primer lloc en els especials assabentaments, es va informar de la baixa voluntària d'una treballadora de la biblioteca i el cobriment de manera interina d'una treballadora que estava a la borsa de treball, fins que no es convoqui la plaça oportuna. L'altre assabentament era la reunió entre l'Ajuntament i el Departament d'Ensenyament de la Generalitat pel cas de l'Escola Cau de la Guineu. L'alcaldessa va anunciar que Ensenyament havia decidit no tancar el centre i es comprometia que en els propers cursos s'anirien fent les obres i remodelacions addients per esdevenir una escola. Es començaria amb les obres del pati de l'escola de cara l'any vinent. Des de l'AMPA de l'escola present al ple, van criticar a l'alcaldessa que no se'ls deixes anar a la reunió i van denunciar poca implicació per arribar a un acord sobre les instal.lacions inacabades. En el darrer punt d'especials assabentaments l'AMPA va tornar a agafar la paraula i va demanar a l'alcaldessa i a l'equip de govern que es comprometessin a convocar a l'AMPA a les futures reunions, cosa que no van fer. En un proper article parlarem específicament de la situació d'aquesta escola. Des de la CUP considerem la situació com a molt greu, no únicament per les condicions que han de patir els infants d'aquesta escola, sobretot per la situació de retallades a l'ensenyament que també afecta a Corbera. En aquest sentit estem atents a les declaracions d'Ensenyament on diuen que l'oferta de Corbera està sobre-dimensionada per les dades demogràfiques que hi ha i per la reducció d'una línia de P3 a l'Escola del Corb.

Els punts 3 i 4 eren únicament per modificar el text refòs de les normes urbanístiques que es van canviar al març. Res nou més enllà de les suspicàcies que aquest govern faci canvis a Corbera 2000.

En el punt 5 es va aprovar l'Ordenança de l'Administració Electrònica, que segons van comentar vol servir per implementar i millorar tota l'administració electrònica.

Els punts 6 i 7 eren molt semblants, una moció sobre l'adhesió a la Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat presentada per ERC i el Manifest pel Dret a Decidir presentada per CiU. Totes dues van ser aprovades amb els vots favorables de tots els partits exceptuant l'abstenció del PSC i el vot contrari del PP. Pel què fa a la Taula pel Dret a Decidir, des de la CUP volem comentar que se'ns va convidar a ser-hi, encara que vam declinar l'oferta a tota la comarca, principalment ja que planteja la consulta dins d'un marc legal i amb un pacte amb l'estat, cosa que des de la CUP rebutgem, ententent que la única manera que aquest procés tiri endavant és mitjançant la desobediència civil amb el protagonisme de la ciutadania.

El punt 8 va ser una moció presentada pel PSC en contra de la llei de l'avortament que ha aprovat recentment el govern espanyol. En aquest punt volem denunciar la intervenció del regidor del PP, Alfonso Olarte on va llegir un text digne del discurs del nacional-catolicisme franquista, alineat amb les tesis més retrògrades de l'Opus Dei. En aquest sentit va arribar a dir barbaritats com “la izquierda ha convertido el útero materno en un corredor de la muerte. El aborto no es un derecho, es un crimen.” Des de la CUP seguirem denunciant i desobeint aquesta i totes les lleis i discursos misogens i sexistes com els d'Alfonso Olarte.

El punt 9 era una nova moció sobre la sanció econòmica als pisos buits que tenen els bancs i les grans empreses, en sintonia amb la moció que promoguda per la PAH s'està aprovant arreu de Catalunya. La moció va ser retirada després que l'alcaldessa, Rosa Boladeras, demanes a ICV i ERC (promotors de la moció) de fer-ho, amb l'argument que l'equip de govern s'hi volia sumar amb alguns canvis en el redactat i analitzant les competències municipals en aquest àmbit. No entenem la retirada d'aquesta moció tan clara i estarem atents als canvis que vulgui introduir l'equip de govern per desvirtuar el sentit inicial de la moció.

El punt 10 va ser una moció de l'equip de govern pel finançament de l'Escola de Música, on més enllà de bones paraules no es va anomenar cap rebaixa per les usuàries.

Per acabar volem recordar que l'alcaldessa es va comprometre en aquest ple a votar el prec de la CUP per posar-li el nom de Plaça de la Independència a la placeta davant la Biblioteca, cosa que ni es va votar, ni tan sols es va esmentar.