Breu resum de l'organització local de la CUP

Qui som?

La CUP és una proposta municipalista assembleària que fa l'Esquerra Independentista al conjunt de la Unitat Popular. És per si mateixa una voluntat de confluència entre les lluites populars d'un municipi per treballar juntes en el front institucional sota els principis de l'anticapitalisme, la participació popular i l'autodeterminació del poble dels Països Catalans. El funcionament assembleari promou per sobre de tot la participació de tota persona interessada a fer-ho, de manera que les assemblees són totes obertes alhora que es promou el compromís militant a l'organització. Així doncs, tota persona que s'acosta i treballa amb nosaltres és, d'alguna manera, una militant més.

La CUP de Corbera va sorgir poc després de les eleccions municipals de 2011, com una constatació de la necessitat a Corbera de plantejar una alternativa d'esquerres, independentista, assembleària i popular. L'assemblea va ser impulsada per diverses persones, entre les quals s'havien format vincles de lluita treballant juntes en moviments socials de Corbera com ara la Consulta sobre la independència de 2010, l'assemblea del 15M o el Procés Constituent.

Durant aquests anys hem dedicat els esforços sobretot a la formació interna, que hem compaginat amb la realizació de xerrades i actes. Hem seguit l'actualitat municipal i és clar, no hem deixat de participar de les lluites que sorgien al carrer, com ara el Multireferèndum, en defensa de l'educació publica, contra la imposició de la bandera espanyola o les vagues generals.

La CUP té assemblees locals en municipis d'arreu dels Països Catalans, té presència en ajuntaments, consells comarcals i al Parlament de Catalunya.

Què fem?

Des del resultat de les eleccions municipals de maig del 2015, on la CUP va aconseguir 851 vots i 3 regidores, l'assemblea de la CUP treballa amb un peu a la institució i l'altre al carrer. En cap cas volem deixar de banda les lluites al carrer, el lloc que ens ha vist néixer i créixer i principal font de les victòries populars. D'altra banda l'entrada a l'Ajuntament l'hem fet en el sentit de denunciar tot allò que fos contrari a la majoria de les classes populars, de treure informació i ser la garantia de transparència i d'obrir les portes d'una institució tancada, on les lluites socials han estat massa cops oblidades. Així doncs, fem un seguiment acurat dels projectes de les diferents àrees de govern, així com volem marcar l'agenda, proposant temàtiques que abordin les necessitats reals de la gent i incidint en allò que es pot, dins d'un Ajuntament on som la primera força política a l'oposició.

Com ens organitzem?

Actualment el nucli de la CUP consta de dues assemblees permanents. Per una banda hi ha l'assemblea local, que es reuneix cada dilluns i que s'encarrega de debatre sobre el funcionament ordinari de la CUP i l'assemblea de lluita institucional, que es reuneix periòdicament, depenent de les necessitats que hi hagi en cada moment. En aquesta assemblea es debaten tots els punts que fan referència a la feina de l'Ajuntament i abans de cada ple es convoca una assemblea oberta a la biblioteca, per debatre el posicionament i el sentit del vot de la CUP. No cal dir, que totes aquestes assemblees són obertes a tothom que hi vulgui participar. A més, també hem creat diverses comissions, relacionades amb diferents línies estratègiques que anirem treballant durant l'any. Anualment es convoca una assemblea oberta per rendir comptes amb la població, explicar el què s'ha fet durant el darrer any i preparar l'any següent.

Com ens financem?

L'estructura financera de la CUP depèn de la seva militància i de l'aportació de 10 euros mensual de cadascuna de nosaltres. A part, des de l'entrada a l'Ajuntament la CUP rep 900 euros per cada ple (cada 2 mesos) com a indemnització per les tres regidores. Aquests diners són entregats a l'assemblea local, que té una barems marcats de com distribuir-los i que són els següents:

• El 40% dels diners van destinats a les entitats locals, mitjançant un concurs que fem un cop a l'any.
  • El 30% van destinats a campanyes derivades de la lluita institucional local
  • El 10% dels diners van destinats a altres tipus de campanya