Activitats i manifest de la CUP per Sant Jordi

Amb motiu de la celebració de la Diada de Sant Jordi, la CUP de Corbera tornem a sortir al carrer amb la tradicional paradeta que tindrem tot el dia a la Plaça de Sant Antoni. Aquí hi podreu trobar llibres de diferents editorials alternatives a més de poder contactar directament amb nosaltres.

D'altra banda, des de la CUP enguany també ens sumem a la iniciativa de la plataforma Som Països Catalans, amb la idea d'omplir un mapa dels Països Catalans amb llibres tot dibuixant-ne el seu contorn. Aquesta acció es desenvoluparà a diferents poblacions d’arreu del territori català, i els llibres aniran destinats a escoles com Arrels i la Bressola i a la creació de diferents biblioteques populars a diferents punts del país.

Finalment des de la CUP hem elaborat un manifest que adjuntem a continuació:

Enguany tornem a sortir als carrers per celebrar la festivitat de Sant Jordi, diada literària, poètica i romàntica, però també un dia per reivindicar el català com la nostra llengua pròpia i comuna de la societat on vivim. Un any més però, hem de seguir denunciant els atacs constants al català des de les altes institucions de l'estat espanyol, aquest cop atacant el sistema d'immersió lingüística al Principat de Catalunya. Així la sentència del TSJC, obligant a la Generalitat principatina a introduir el castellà com a llengua vehicular a les aules quan només els pares d'un infant ho reclamin, és un nou gest contra la nostra llengua, que cal combatre amb la desobediència i la pressió popular de tota la societat. A més del fals argument de la imposició i del conflicte lingüístic, on només 17 famílies han demanat l'escolarització de la seva mainada en castellà, hem de tenir en compte la poca credibilitat d'una sentència on el president de la sala que ha dictat la ponència contra la immersió, Joaquín Ortiz Blasco, està sent investigat per haver assessorat dos empresaris en el cas de les ITV.

No només però els atacs contra la llengua es donen al principat, ja que al País Valencià i a les Illes, amb les majories absolutes del PP, l'atac a la llengua és constant des de fa molts anys. Al País Valencià, més enllà de l'absurd intent per separar dues llengües que són la mateixa, enguany novament 130.000 infants s'han trobat davant d'un autèntic apartheid lingüístic i no han pogut estudiar català tot i que ho havien demanat, ja que la Generalitat no ha garantit les línies necessàries. I a les Illes, el govern de José Ramon Bauza, ha iniciat una croada contra la llengua pròpia a l'ensenyament, l'administració i fins i tot a la toponímia de la ciutat de Maó. Malgrat els atacs, a les Illes la resposta contra aquestes polítiques han tingut una resposta massiva des d'amplis sectors de la societat que han fet encendre encara més, la vigència per la lluita de la llengua. Així doncs denunciem, com la majoria d'experts que s'han pronunicat al voltaant d'aquest tema, que si alguna de les dues llengües que conviuen està en perill de diglòssia, és precisament la llengua minoritzada, en aquest cas el català.

Finalment tampoc podem deixar de banda l'actual situació política i econòmica. I és que després de més de cinc anys de crisi capitalista, la situació és ja insostenible per milers de famílies que veuen com els governants de l'Estat espanyol, no són capaços ni d'aprovar mínimes lleis que alleugin aquesta desesperació com la dació en pagament i el lloguer social, per tal d'evitar el drama social i la vulneració dels Drets Humans que suposen els desnonaments. I a casa nostra, contemplem perplexos com la classe política aclaparada pels diversos casos de corrupció que els assalten, ens anuncia que la consulta s'haurà d'endarrerir si la situació econòmica no canvia. Per la CUP la renúncia a dit procès suposaria el frau més gran i sagnant des de la mort del dictador. Precisament com a país ens urgeix tirar com abans millor el procés cap a la independència, i no només per blindar el català i protegir-lo davant dels nombrosos atacs que rep per part d'uns governs espanyols tradicionalment hostils amb la nostra llengua, sinó que també ens és imprescindible aprofitar el procés constituent que s'haurà d'obrir per canviar unes polítiques econòmiques que ens estan conduïnt a una pobresa cada cop més generalitzada. Així doncs veiem amb preocupació com des del govern de CiU es parla de crear estructures d'estat per avançar cap a la independència mentre que al mateix temps, de manera metòdica, desmantella l'estat del benestar tancant ambulatoris, retallant en educació pública i esmicolant les poques estructures que disposem com per exemple la ràdio i la televisió públiques.

Un cop més, des de la CUP som conscients que només i únicament la pressió popular i la força del carrer, ens pot fer avançar en el camí cap a l'autodeterminació dels Països Catalans. Una independència que des de la CUP la volem completa, que no s'oblidi de la nació sencera, i que sigui indestriable d'un canvi social que ens faci sortir d'aquest règim de barbàrie.