Crònica de la 2a Marxa de Torxes per la Independència

Prop de noranta persones es van manifestar el 10 de setembre a la nit a la 2ª Marxa de Torxes per la Independència convocada per la CUP de Corbera de Llobregat. La manifestació l’encapçalava una pancarta amb el lema “Independència per canviar-ho tot”, la nova campanya de l’Esquerra Independentista que reclama, conjuntament amb la independència dels Països Catalans, un canvi social i econòmic real. Durant prop d’una la marxa va recórrer els principals carrers de la zona alta i baixa en un ambient reivindicatiu i amb diverses mostres de suport de la gent que hi havia pels carrers i des dels balcons de les cases. Des de la CUP de Corbera es va valorar molt positivament aquesta segona marxa, per la quantitat de gent que hi havia a més de les reivindicacions nacionals i socials que es van escoltar durant el recorregut.

Bateig de la Plaça de la Independència

L’acte va acabar a la placeta davant de la biblioteca de Can Baró, on des de la CUP es va voler batejar la plaça sense nom, amb el de Plaça de la Independència deixant clar que la independència real de la nació catalana serà quan es refereixi al conjunt dels Països Catalans i a l’alliberament del sistema capitalista que ens ofega dia rere dia. En acabar el parlament es va col.locar una placa amb el nou nom de la plaça, es va cantar els Segadors i es va escoltar la Muixeranga. En els propers dies, la CUP de Corbera intentarà que s’oficialitzi el nom de la plaça, tot i que això, dependrà de la voluntat del ple municipal.