La CUP de Corbera col.labora amb la vaga indefinida a l'ensenyament de les Illes

La CUP de Corbera va acordar en una decisió presa a la darrera assemblea, col.laborar amb 50 euros a la Caixa de Resistència per ajudar a les despeses econòmiques, derivades de la vaga indefinida que tot el sector educatiu de les Illes, està duent a terme des del 16 de setembre. De la mateixa manera també s'estan repartint números per una panera que l'organització Som Països Catalans ha el.laborat, amb un valor aproximat de 600 euros i que es dota de diversos articles cedits gratuïtament per desenes d'entitats. També tenim la samarreta verda, símbol de la lluita educativa contra el decret TIL a les Illes Balears. Així encoratgem a tothom a donar suport econòmic mitjançant el número de compte 2056-0009-74-4102003418 de Caixa Colonya a nom de l'Obra Cultural Balear, així com si voleu comprar números per la panera o samarretes. Podeu contactar amb nosaltres mitjançant el correu electrònic [email protected]

Exemple de dignitat

El 16 de setembre, coincidint amb l'inici de curs escolar a les Illes, tot el sector educatiu va decidir començar una vaga indefinida, fins que no es retires el decret TIL sobre trilingüisme i reclamant millores en el sector de l'ensenyament, com el final de les retallades que estan deixant el sector en una situació límit. EL TIL és un decret aprovat pel govern balear del PP, que acaba amb la immersió lingüística en català, un model en funcionament des de fa 30 anys i que intenta introduïr les 'variants pròpies de les Illes' intentant-les diferenciar de la llengua catalana, en un nou intent surrealista i secessionista lingüístic per part dels sectors més conservadors del PP.

Ara bé, la resposta ha estat massiva i més enllà del seguiment massiu de la vaga, que es pot veure en les imatges d'escoles i instituts buides, també s'ha aconseguit que els pares i mares de la canalla donessin suport a la vaga no portant els seus fills a classe i que desenes d'ajuntaments de les Illes hagin mostrat el seu rebuig al TIL.

Per tot això, des de la CUP de Corbera pensem que aquesta vaga és un exemple de dignitat, ja que es demostra que només la vaga indefinida fins que no s'aconsegueixin els objectius, és la única manera de pressionar i fer-te escoltar per uns governs cada cop més dèspotes i solitaris. La vaga indefinida a les Illes ens demostra que lluitant és la única manera de canviar les coses i que els intents de desvertebrar-nos com a poble cada cop tenen més rebuig entre la població, especialment quan es tracta de la llengua comuna, el català.