La CUP farà una proposta al ple per anomenar la Plaça de la Independència

En el ple de l'Ajuntament del 12 de novembre, la CUP formularà una pregunta a l'equip de govern, per tal que s'anomeni la plaça principal d'entrada a la biblioteca de Can Baró (actualment sense nom) com a Plaça de la Independència. La idea sorgeix després de la Marxa de Torxes d'enguany, on de manera simbòlica es va llegir un manifest reclamant aquest nou nomenclàtor i s'hi va penjar una placa, que va ser sostreta al cap de poques hores. Es el segon any que la Marxa de Torxes per la Independència acaba en aquest indret i és per això, que des de la CUP volem proposar aquest nom. Entenem que el nom d'independència el volem donar tant pel què fa al procés nacional iniciat pel clam popular a favor d'aquest exercici, com també pel concepte que entén la CUP per Independència, que no és altra que la independència total, per canviar-ho tot, vaja.

A continuació us transcrivim el text que llegirem a l'apartat de precs i prerguntes, ja que és l'únic lloc on ho podem fer, degut a que un partit no institucional (o qualsevol entitat) no té dret a presentar una moció.

'Des de la Cup de Corbera volem proposar a l’equip de govern que es bategi la plaça que hi ha davant l’entrada lateral de la Biblioteca Municipal de Can Baró, com a Plaça de la Independència. Aprofitant que la plaça esmentada encara no té cap indicació, pensem que seria un nom addient per aquest racó de la nostra vil.la, aprofitant el bateig que al final de la Marxa de Torxes per la Independència d’enguany es va realizar, amb la penjada d’una placa simbòlica. Pensem que el nomenclàtor dels carrers i places del nostre poble, han de ser plenes de contingut i han de tenir representades, a més de persones i vestigis representatius de la història de Corbera, el reflex del context polític que estem vivint.

En el context polític, econòmic i social que estem vivint pensem que el nom de Plaça de la Independència és un nom ben addient per reflectir aquest moment històric. Quan ens referim a la independència, parlem de la Independència nacional, evidentment, per reclamar o homenatjar un procés engegat per la societat civil i que de ben segur representa un sentiment majoritari de la población de Corbera. En els darrers anys hem tingut mostres d’això, com les gairebé 2000 persones que van votar a la Consulta per la Independència de 2011 o les mobilitzacions més recents com l’èxit de les Marxes de Torxes o el miler de persones del nostre poble que es van sumar enguany a la Via Catalana per la Independència. I això és només la gent que es mobilitza, ja que fins que no es deixi que el poble sigui consultat no sabrem exactament la força d’aquest moviment. Aquestes són algunes de les mostres que ens fan pensar que bona part de la societat corberenca ha engegat un procés de desobediència per aconseguir la fita de la independència nacional dels Països Catalans.

Tanmateix des de la Cup també volem donar-li un contingut complet al concepte d’Independència, ja que entenem que la sobirania també ha de ser econòmica i quan a això ens referim també parlem de la sobirania alimentària, ecològica, energètica, conceptes que entenem claus per aprofundir en una independència real, sense lligams amb un sistema capitalista que ens ofega com a persones i que ens destrossa com a societat. Entenem la Independència per canviar-ho tot, un veritable procés constituent que ens dugui a la plena sobirania, on les persones i no els mercats, ni els bancs, puguem decidir com ens organitzem en una societat igualitària, lliure i que decideixi sobre els afers que ens afecten com a societat.

I també creiem que la Independència ens ha de fer lliures d’una societat patriarcal que ens aboca al masclisme i a la homofòbia permanents. Volem trencar les cadenes que se’ns imposa com a persones, menystenint i reprimint a la meitat  femenina de la població i que no ens deixa gaudir plenament ni de la nostra vida ni del nostre cos.

Així nosaltres, com deia Maria Mercè Marçal, som tres voltes rebels. Rebels contra l’opressió nacional dels estats espanyol i francès, rebels contra l’opresió capitalista d’un sistema pervers i rebels contra l’opressió patriarcal d’una societat repressora.

És per tot això que pensem que és un nom molt indicat per batejar una nova plaça que s’ha creat al mig del poble, al costat de la biblioteca i és per això que des de la CUP emplacem a l’equip de govern, d’un Ajuntament que forma part de l’Associació de Municipis per la Independència, a que en el nou nomenclàtor dels carrers de Corbera inclogui la proposta de la Plaça de la Independència'