Programa Polític 2019

Fa quatre anys ens presentàvem per primer cop a unes eleccions municipals a Corbera. Quatre anys durant els quals hem viscut la dinàmica institucional i hem après com funciona el nostre Ajuntament. Quatre anys en què hem pogut constatar el fet que hi ha més marge de maniobra del que se’ns havia dit per posar l’Ajuntament al servei de la ciutadania. A continuació us presentem el Programa electoral i un resum dels punts més destacats.

CONSTRUÏM SOBIRANIES DES DE BAIX

Elaborarem un pla de participació ciutadana per a promoure les polítiques de participació a l'Ajuntament i les iniciatives legislatives populars.

AVANCEM CAP A UN ENSENYAMENT COHESIONAT

Prepararem un projecte educatiu de poble.

Augmentarem el transport urbà i donarem un millor servei a l'entrada i sortida dels centres d'ensenyament.

IMPULSEM UNA MOBILITAT SOSTENIBLE

Crearem un estacionament gratuït i suficient que permeti enllaçar amb el transport interurbà. Complementarem el transport a demanda.

AVANCEM EN DISMINUIR RESIDUS

Implementarem el sistema porta a porta per a la recollida de residus. Revisarem la taxa de residus perquè sigui progressiva, de manera que qui generi menys residus pagui menys.

CONSTRUÏM UN POBLE FEMINISTA

Posarem les polítiques feministes al centre de l'acció de govern. Actuarem sobre els espais més insegurs de Corbera perquè les dones els puguin utilitzar de manera segura. Destinarem recursos propis a les polítiques LGTBI i promourem actuacions que garanteixin les necessitats d'aquest col·lectiu.

DEFENSEM EL DRET A L'HABITATGE

Adquirirem habitatges nous per a destinar-los a una borsa de lloguer. Lluitarem per a  disposar del pisos buits que ara estan en mans de bancs i fons voltor.

POSEM LES INSTITUCIONS AL SERVEI DE LES PERSONES

Canviarem el reglament del padró municipal. Derogarem l'actual ordenança de civisme i crearem un codi de convivència.

RECUPEREM LA GESTIÓ I EL CONTROL PÚBLIC I POPULAR DELS SERVEIS I EQUIPAMENTS

Municipalitzarem l'Escola Bressol, que permetrà donar un millor servei a les famílies.

Municipalitzarem el servei d'abastiment de l'aigua potable per optimitzar-ne la gestió.

Crearem una empresa pública que faci possible les municipalitzacions d'aquests serveis i d'altres que es considerin necessaris.

PER UN MUNICIPI ECOLOGISTA

Legislarem sobre espais forestals, agraris i naturals, amb plans que en garanteixin la protecció. Mantindrem  i ampliarem els camins històrics, com  el Camí de Corbera a La Palma per la Riera de Rafamans.

RECUPEREM LA GESTIÓ DE L'URBANISME

Redactarem un nou Pla d'Ordenació Urbanística Municipal, que redueixi el creixement extensiu. Consultarem la ciutadania de Corbera sobre la necessitat de recuperar territori qualificat d'urbà. Quan aquesta actuació no sigui possible, proposarem models d'habitatge plurifamiliar.

►ATUREM LA DESTRUCCIÓ DEL TEIXIT SOCIAL

Iniciarem el projecte d'un Centre Cívic per a dotar el poble d'un equipament multidisciplinar, que inclogui un espai familiar. Continuarem desenvolupant  la creació d'un local per a joves a la Societat Sant Telm.

VERTEBREM ELS PAÏSOS CATALANS DES DELS MUNICIPIS

Seguirem treballant en el camí que ens va assenyalar l'1 d'octubre de 2017.

Impulsarem la institucionalitat pròpia de l'Assemblea de Regidors dels Països Catalans.