REPÀS DEL PLE MUNICIPAL DEL 14 DE MAIG

Aquest nou ple municipal va anar envoltat, com darrerament, de les giragonses que l'actual equip de govern està fent per revertir una situació de dèficit, que ells mateixos han creat. A més, no es veu gaire clar que les solucions que estan anunciant hagin de dur a una reducció d'aquest, sinó a una hipoteca cada cop més gran amb els bancs. D'altra banda també s'ha de destacar la sorprenent moció dels partits CiU i ERC, que s'han atrevit a presentar una moció anomenada “Per un país lliure de retallades”... bé, si no fos per la gravetat de la situació actual, podríem transformar aquesta hipocresia en incomptables bromes sornegueres.

 

Passant a matèria, comencem amb el punt 3 anomenat en el seu argot, reconeixement extrajudicial de crèdits número 01/2013, que simplement són canvis que s'han fet en el pressupost. D'aquí cal dir que s'assumeixen en els pressupostos de 2013 vàries factures d'anys anteriors. Entre aquestes hem de destacar 465.000 euros que s'han d'abonar a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) pel tractament de residus o més de 10.000 euros que no es van pagar d'anys anteriors. Segons es va aclarir, actualment el criteri de pagament és “primer els proveïdors i després l'administració”.

 

Els punts 4 i 5 van ser també econòmics, una nova modificació de crèdit (canvis en els pressupostos aprovats) i un pla de sanejament financer del 2013 al 2016. En aquests dos punts hem de tornar a tenir en compte, que es demanen nous crèdits per pagar coses antigues i així el deute segueix incrementant. Ara és una expropiació per “imperatiu legal”, pel valor de 800.000 euros. La solució són dos  nous préstec del Banc Sabadell (a través de la Diputació) per cobrir aquesta despesa, un d'ells de 175.000 euros a 10 anys sense interessos (el qual segons van assegurar ja estava assumit) i un altre de 435.000 euros amb un 3,75% d'interessos a tornar en els propers deu anys. D'altra banda, el pla de sanejament es tradueix en nous crèdits, ja que segons se'ns va explicar hi ha un desequilibr i d'1.582.000 euros, dels quals 614.000 euros seran aportats per la diputació (no sabem de quina modalitat), 300.000 un nou préstec a la Caixa i resta trobar finançament pels 635.000 euros restants. Desgraciadament suposem que la imaginació dels nostres governants serà mitjançant un nou préstec. Des de la CUP i davant les martingales financeres d'aquest equip de govern, no podem fer més que exigir una auditoria real del deute, que sigui transparent i continua en el temps, ja que veiem una mala gestió en els governants, prioritzant l'enriquiment insaciable dels bancs, a expenses de la població més vulnerable per la crisi.

 

El punt 6 és una modificació de les taxes de la via pública per atraccions on actualment es pagarà per dia, en comptes de tot de cop com es feia abans. El punt 7 és una situació que ve de lluny i és la denúncia de l'empresa constructora Scrinser per l'aturada d'unes obres d'urbanització a Ca n'Armengol i pel qual l'empresa demana una indemnització multimilionària. A part de seguir criticant l'afany d'aquest Ajuntament pel contracte a grans empreses de la construcció, també es van gastar un nou informe pericial extern de 29.377 euros.

 

El punt 8 es refereix a una modificació de llocs de treball, on un treballador de l'Àrea de Cultura ha demanat la baixa voluntària i serà reemplaçat per un treballador de l'Àrea d'Atenció a la Ciutadania. Per altra banda un treballador de l'Àrea de promoció Econòmica passa a l'Àrea de Contractacions i Compres. En definitiva una nova baixa laboral dins de la plantilla de l'Ajuntament, en aquest procés d'aprimar el sector públic en una “reestructuració” on tant contents se senten els governants de CiU. Suposem que això és per justificar l'encàrrec a empreses externes d'estudis, ja que no els poden fer la pròpia plantilla de l'Ajuntament. El punt 9 es refereix a una nova retallada pel què fa a la subvenció de l'escola de música municipal, d'on s'ha baixat de 600 euros per infant l'any 2011 als 230 euros d'enguany.

 

Finalment l'apartat dedicat a les mocions on se'n va presentar una per demanar la supressió de la delegació i subdelegació del govern espanyol i una altra presentada per ERC i CiU amb el títol de “Per un país lliure de retallades”. En la primera moció tot el nostre suport a la supressió de la delegació del govern espanyol a Catalunya i a la seva delegada Maria de los Llanos de Luna, principalment pel seu paper a favor de la simbologia espanyola als edificis públics, especialment els de Corbera i darrerament per la impresentable actuació de legitimar (un cop més) les posicions feixistes i nazis, amb l'entrega de diplomes a combatents de la División Azul. Finalment no podem deixar d'esmentar la moció sobre les retallades, amb un text bàsicament encaminat a dir que tots els problemes econòmics actuals, són arran de la situació de dèficit fiscal i la culpa de les retallades és del govern espanyol. És vergonyosa aquesta moció per part de CiU, partit que a part de pactar bona part de les retallades amb els governs espanyols de Zapatero i Rajoy i ser l'alumne avantatjat de la teoria més neoliberal a l'estat espanyol, està beneficiant als amics de sempre de la burgesia catalana de Pedralbes. Seguim pensant que les retallades són una opció política i no tant econòmica i el problema principal és una qüestió de model, encaminat a transformar el poc estat del benestar que ens queda, empenyent-nos cap al capitalisme més salvatge.