REPÀS DEL PLE MUNICIPAL DEL 24 DE SETEMBRE

El darrer ple de l'Ajuntament del 24 de setembre va ser curt i concís. En el qual només hi va haver dos punts amb contingut i va durar una mica més d’una hora i mitja.

En els especials assabentaments volem destacar, un cop més la problemàtica del pagament de factures i així l’Ajuntament va haver de fer una nova modificació de crèdit, ja que hi havia factures dels mesos d’abril i de maig que encara estaven pendents de pagar i de les quals ja s’havia passat el termini per fer-ho.

El tercer punt fou el de més interès, ja que es tornava a parlar del Pla d’ajust per fer front al deute que té l'Ajuntament. Abans de passar a explicar el punt, des de la CUP volem tornar a remarcar la hipocresia de l’equip de govern parlant del deute com una cosa externa, quan són els dos partits que formen part de l’Ajuntament (PSC i CiU) els que ens han portat a aquesta situació econòmica nefasta a nivell municipal. D’altra banda, pensem que s’està portant amb un total secretisme i opacitat el tema del deute, ja que mai es parla del deute global de l’Ajuntament ni dels interessos contrets globals.

Pel què fa al punt en concret, la “nova” proposta de l’Ajuntament és sumar-se al Pla impulsat pel govern espanyol per a pagar proveïdors. En aquest sentit, la idea és demanar els diners pels 635.000 euros que quedaven per finançar i que aniran íntegrament a pagar els proveïdors de l’Ajuntament, molts d’ells grans empreses. S’ha de tenir en compte que els diners són un préstec d’una entitat bancària, amb uns interessos molt elevats i no són cap donació del govern espanyol. Així doncs, en el cas de Corbera, el préstec és a 10 anys, més 2 de carència i amb uns interessos calculats de 378000 euros. Altra vegada, la única idea de l’Ajuntament per eixugar el deute és endeutant-se més i amb les mateixes entitats bancàries que s'enriqueixen amb el pagament dels interessos.

Pel què fa al punt 4 era l’aprovació de la nova ordenança de llicències i autoritzacions d’obres on segons es va explicar des de l'equip de govern que es volien agilitzar certs tràmits per tal que fossin més simples per dur a terme de cara a la ciutadania. Així el clavegueram, les obres en voreres i les obres per crear l’accés a una finca particular passen a considerar-se obres menors.

En el punt 5 es van aprovar les festes locals d’enguany, sense cap canvi i finalment en el punt de precs i preguntes, on en volem destacar 2. Per una banda, l’Ajuntament va respondre a una pregunta feta per ICV sobre les beques menjador, on va explicar que s’estava treballant i que s’havia creat una comissió anomenada “la Xarxa” per detectar possibles problemàtiques. En aquest sentit van esmentar que un dels requisits per tal de rebre la beca menjador és no sobrepassar els 5900 euros anuals per unitat familiar. L’altre pregunta va ser referent al transport i la saturació que pateix l’Autocorb en hores punta. La resposta de l’equip de govern fou que s’han dut a terme contactes amb TMB, malgrat no es va especificar molt més.