Resum de la xerrada sobre sobirania econòmica

El dijous 4 de juliol, des de la CUP Corbera, es va organitzar, sota el títol de 'sobirania econòmica' la primera xerrada d'un petit cicle de conferències enquadrades dins la Festa Major de Corbera. L'acte, que va aplegar uns trenta assistents, es va desenvolupar a la Plaça Sant Antoni i va comptar amb les compareixences d'Isabel Vallet, diputada per la CUP al Parlament de Catalunya, així com també de Josep Manel Busqueta, economista, membre del setmanari Taifa i assessor del govern veneçolà, Josep Manel Busqueta.

Tan la diputada Isabel Vallet com l’economista Josep Manel Busqueta van destacar des de les seves respectives àrees que sense la sobirania econòmica i la capacitat de decidir plenament i de forma radicalment democràtica sobre l’ordenació econòmica la paraula independència acaba perdent tota la seva potencialitat. Potser un dels exemples més paradigmàtics que ens mostra amb tota la seva cruesa la inutilitat de la sobirania nacional sense una vertadera independència econòmica és el cas de Grècia, on cada dia, per molt estat que siguin, se’ls imposa per mitjà de la UE i altres organismes un seguit de mesures anti-crisi que no fan altre cosa que empitjorar la qualitat de vida de les classes populars. Tanmateix la xerrada i posterior col·loqui va servir per desglossar amb un seguit de reflexions que l a sobirana econòmica és la capacitat de ser lliures, de decidir les nostres relacions internacionals i per poder trencar amb la submissió a la Unió Europea i decidir els nostres propis tractats amb la resta de pobles del món. En resum, que sense sobirania econòmica la possibilitat de construir uns Països Catalans veritablement lliures i  socialment justos és un impossible.

En aquest sentit des de la CUP Corbera de Llobregat ens mostrem satisfets per com es va desenvolupar l’acte i volem aprofitar l’ocasió per agrair la presència dels assistents i  anunciar que en el propers dies anunciarem noves xerrades.